HVEM, HVORNÅR OG HVORFOR?

En sommerdag i maj måned, 2017, mødtes de to gode venner, Kris Stadsgaard og Anders Brian Nielsen på en café i København, og her fik de sig endnu en af mange intense fodboldsnakke. Efter flere år i ind-og udland som professionelle fodboldspillere, havde Stadsgaard og Nielsen nemlig ved selvsyn oplevet, at der manglede positionsspecifik forsvarstræning - både på det kollektive og individuelle plan.

Af selvsamme årsag besluttede Stadsgaard og Nielsen - med en fortid i Spanien, Italien, Holland, Norge, Sverige og Danmark - sig i december 2017 for at stifte selskabet Pro Defending, der som bekendt betyder "professionelt forsvarsspil".

​I takt med, at flere og flere spillere, forældre og trænere fik øjnene op for Pro Defending’s positionsspecifikke forsvarstræning, så steg interessen også for målmands-, midtbane- og angrebstræning. Derfor udvidede Pro Defending trænerteamet med store navne såsom Dennis Sørensen, Danny Olsen, Emil Larsen, Peter Foldgast, Jonathan Richter, Tommy Bechmann, Jens Gjesing, Simon Richter, Allan Kuhn, Karim Zaza, Michael Schjønberg, Thomas Gaardsøe, Martin Albrechtsen, Michael Lumb, Lasse Nielsen, Valdemar Høgh og Julie Tavlo, der har en fortid i Premier League, Bundesligaen og landsholdet.​

Undervejs i processen besluttede Pro Defending sig for at gøre en forskel på markedet indenfor fodboldskoler, og i samme ombæring skiftede virksomheden derfor navn til et mere retvisende ét af slagsen - nemlig PRO Fodboldskole. De populære PRO Fodboldskoler bliver mere og mere populære, og pt. har vi afviklet fodboldskoler og camps i alle de nedenstående klubber.

BK Hekla, Tårnby FF, Herlev IF, Nivå-Kokkedal FK, Brønshøj BK, Ejby IF, Dragør BK, Borup IF, BK Rødovre, BK Vestia, IS Skævinge, Vejlby-Risskov Idrætsklub, Hvalsø IF, Rosenhøj Boldklub, Vallensbæk IF, Ringsted IF, Sengeløse IF, Albertslund IF, Svogerslev BK, Herstedøster IC, BS72, Frederiksværk FK, Melby-Liseleje IF, Helsinge Fodbold, Gilleleje FK, Gentofte Vangede Idrætsforening, B1913, Fårevejle BK, Finca Naundrup, BS72, Taastrup FC, Kirke Værløse IF, Måløv BK, Ringsted IF, Fløng-Hedehusene Fodbold, Stenløse BK, Taastrup FC, Ballerup FC Lundegården, Allerød FK, BK Fix, Solrød FC, Glostrup FK, IF FREM Bjæverskov, Karlslunde IF, Nødebo IF, Blovstrød IF samt Hjortshøj-Egå Fodbold mv.